Kış lastikleri için zorunlu uygulama 1 Nisan'da sona eriyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, otoyolların yolcularının trafiği ve kış lastiklerinde kullanılan araçların mallarının taşınması, hava illeri ve illerin iklim koşulları yılın belirli bir dönemi için zorunludur. Söz konusu otorite bakanlık tarafından valilere de devredilebilir.
Araçların denetimi, bakanlık tarafından yetkilendirilen personel ve Gendarmerie Genel Komutanlığı, Ticaret Bakanlığı Birimleri ve Belediyelerin Teftiş Ekipleri tarafından gerçekleştirilir. İdari para cezası, kurala saygı duymayan araçların sürücülerine uygulanır.
Türkiye'de 1 Aralık 2024'te başlayan kış lastiklerinin uygulanması 1 Nisan Salı günü yapılacak.
Kış lastikleri yaz aylarında kullanılırsa mülklerini kaybeder
Kış lastikleri, yaz mevsiminde kullanılırsa bu işlevi kaybeder, çünkü 7 dereceden düşük sıcaklıklarda optimum performans gerçekleştirmek için özel olarak üretilir.
Lastikler ısı ile daha fazla tüketildiğinden, erken aşınma ve performans kaybı gibi sorunlara neden olur. Soğuk iklimin kullanımına dayanarak tasarlanan kış lastikleri, yaz aylarında kullanıldığında kullanımda önemli bir azalmaya neden olur, araç üzerindeki kontrolü olumsuz bir şekilde etkiler ve yakıt tüketimini arttırır.
Sezon için uygun olmayan lastiklerin kullanımı çevreye birden fazla karbon emisyonuna yol açar. Sezon boyunca, doğru kauçuk çevresel sürdürülebilirliğe katkıda bulunur.
Lastik Değiştirme Komisyonu 800 LIRA'dan başlıyor
Lastik sökme işlemi 13 ve 14 inçlik tekerlekler başına 800 pound, 15 ve 16 inç olanlar için 1000 pound, 17 inç başına 1250 pound, 18 inç için 1500 pound, 19 inç başına 1700 pound, 20 ve 21 inç için 2 bin pound.
Otel hizmeti, 4 lastik için bir yedek pay seviyesinde sunulmaktadır.